Vi rejser ikke kun til hest her i foreningen!

Rytterforeningen Baunehøj rejser ikke længere kun til hest (selvom det stadig er en af vores favoritmetoder at komme omkring på :) ) Vi er en flok fra foreningen, der længe har snakket om, at det kunne være sjovt at prøve at komme på en

kanalsejlads i det sydfranske.

Ideen er ikke så original, som den (måske) lyder. Den kommer fra undertegnedes onkel, der i mange år har nydt at sejle. Efter at have hørt ham rose kanalsejlads til skyerne og lavet lidt research på nettet, fandt jeg frem til et godt sted, der tilbyder

bådudlejning til ferier i det sydfanske. Og så var det ellers bare i gang med at overtale nogle af tøserne fra Baunehøj. Jeg har heldigvis snakketøjet i orden, så jeg har fået mig hele fire rejsepartnere til en tur til det smukke område ved Canal du Midi i det solrige Sydfrankrig. Det bliver fantastisk!

Jeg har som sagt aldrig selv prøvet at være af sted på en kanalsejlads før, og jeg glæder mig som et lille barn – især til at se båden, der skulle være som et helt lille hjem for sig selv. Vores flydende hjem skal transportere os gennem et rigt system af kanaler, der findes i området – og når vi har lyst, kan vi lægge til kajs og tage ture til lands. Så det eneste, der mangler, for at tage hele Baunehøj med er et par stalde til hestene, men det kommer vi nok alligevel til at kigge langt efter ;0)

Lige et billede fra det flotte område!

Canal du Midi