Smerter efter ridning

En ting man ofte oplever når man har været rytter i mange år, er at kan få smerter som kommer pludseligt, både efter ridning, men også bare ud af det blå. Dette kunne man selvfølgelig tage noget medicin til, men da mange af os i ride klubben er af den lidt ældre generation, som ikke mener man skal skjule smerterne med piller, vil vi her komme med et rigtig godt råd, som vi har benytte (og som er kommet fra vores mødres mødre).

Løsningen på smerter

Løsningen er faktisk meget simpel, og består i at man anskaffer sig en gyngestol (find inspiration til gyngestole lige her). Det lyder jo umiddelbart som en nem løsning, og det er det som sådan også, du skalbare anskaffe din nogle gyngestole (gerne i forskellige former, så din krop ikke vender sig til en enkelt gyngestol). Men herefter kommer det svære, du skal sidde i stolen hver dag, og gøre nogle simple øvelser, øvelser er ikke de vigtige, men mere at du får brugt bene imens din ryg er i den rigtige stilling.

Så nu er der ingen undskyldning for at komme smerterne til livs uden at tage alle de piller. Husk på at din krop har bedre af den naturlig lindring, fremfor den der kommer ved piller – da dette ikke er indring, men mere at skjule smerterne.