Når rygning også bliver hestens last

Her i Rytterforeningen Baunehøj, er vores største geschäft i livet, at give vores heste et fantastisk liv og desuden nyde deres selskab. Selvom procentvise rygere i befolkningen og her i foreningen er i nedadgående retning, er der stadig enkelte rygere – også her hos os. De fleste prøver godt nok at vise hensyn og går udenfor, men alligevel udsætter man sine omgivelser for passiv rygning. Og er det så fair, kan man spørge sig selv om. Vi synes, ryger eller ej, at man selv skal have lov at vælge. Derfor er rygning ikke tilladt overhovedet ved staldene eller på banerne. Vi ønsker ikke, at udsætte nogen for den usunde røg.

Hos os er de enkelte rygere, vi har, begyndt at dampe på e cigaret istedet, hvilket selvfølgelig gør det lettere at lave denne totale forbydelse. Vores få rygerne er motiveret på et rygestop og derfor træder vi ingen over tæerne med denne nye politik. Vi er faktisk utrolig stolte af, at vi hos os er helt røgfri – næsten.

Vi byder selvfølgelig stadig alle rytter og heste velkommen i foreningen, hvor alle er glade og har interesse i hestens velvære. Som ryger er du også velkommen, men vi ser gerne og opfordrer dig til, at du vil benytte dig af en  el cigaret fremfor de skadelige smøger som ingen her i foreningen er store fans af.

Mange tak!!!!