Italien på hesteryg

Vi fik i sidste uge et nyt medlem af foreningen, “Velkommen til Rytterforeningen Baunehøj, Marianne”:)

Marianne var sidste sommer i Italien med sin datter Helle. Denne ferie foregik på hesteryg og varede 1 uge. Vi fik vist alle lyst til at pakke tasken med det samme med tanken om at ride i så smukt et landskab på hesteryg. Det er nok også kombinationen af både ferie og hest, der betager os. Maianne fortalte os, at hendes mand havde været en stjerne at booke ferien til de to.

Der er mange udbydere af disse turer som tilbyder forskellige længder. Jeg vil tro, at en uge er passende, men kunne sikkert godt klare to uger. Der er også mulighed for at lave andet end at sidde på hesteryg, hvis man har en mand eller kone, der ikke er til denne form for ferie.  Marianne fortalte, at hende og hendes datter ligeledes var på vinsmagning og desuden også havde plads til at slikke sol og blive nedkølet i poolen.

Der er et utal af destinationer og det er nødvendigt at læse om de forskellige tilbud inden man booker. Mariannes tur gik til Spoleto, ca. 1,5 time fra Rom, så inde i landet og ca. midt i Italien.