Husk de rigtige dæk!

Rytterforeningen Baunehøj har fokus på den fælles interesse for alle typer ridning på hobby- såvel som konkurrenceplan. Vi er en broget flok, der alle har flere år på bagen som hestetossede, og da lige børn som bekendt leger bedst, tænkte vi, at vi ville slå os sammen og lave sitet her. Vi ved alle sammen en masse om, hvad det vil sige at skulle rejse rundt i landet til diverse konkurrencer, og her er der plads til at dele tips og tricks på den front.

Vi vil i dette indlæg, som altid gerne give jer nogle gode tips og råd omkring jeres heste. Når i skal til diverse konkurrencer med jeres heste, og får hesten i jeres trailer, skal i huske her i vinterperioden at skifte jeres sommerdæk ud med nogle gode og solide vinterdæk.  Dette er rigtig vigtigt, da temperaturen ofte er under frysepunktet, hvilket kan skabe isglatte veje. Derfor skal i huske at få smidt nogle gode vinterdæk på, så i undgår uheld. Dette vil uden tvivl være det bedste at gøre om vinteren, hvilket i alle sikkert er godt klar over, men vi vil alligevel lige give jer dette gode råd, så i ikke glemmer det. Vi vil jo alle vores heste det bedste!

Så husk at tænk på dækkene, det vil gøre jeres heste mere trygge!