En rejseforening med hestesport på hjernen

Ja, det kan godt være, det lyder som et spøjst koncept, men som du også vil kunne læse under ‘Om os’, er vi en rejseforening for ryttere. Og hvorfor skal ryttere så rejse sammen? Det skal vi, fordi vi er helt vilde med den samme ting – heste og ridning! Vi skal rejse sammen, fordi vi alle sammen gerne vil se Den Spanske Rideskoles opvisning, og fordi vi gerne vil til Island for at tølte og opleve de islandske hestes berømte femte gangart, mens vi suser af sted i den islandske natur. Det skal vi fordi vi alle sammen elsker at tage til stævner her til lands, men skam også i udlandet, fordi vi gerne vil se trav og dressur i timevis og fordi dyrskue slet ikke keder os. Der er så mange gode grunde til at skabe en rejseforening omkring interessen for netop ridning – og det er selvfølgelig derfor, vi har gjort det!

Desuden skiller interessen for hestesport ofte vandede – der er mange, der slet ingen interesse har for området, også i vores familier og vennekredse. Derfor er det skønt at mødes og arrangere ture sammen eller give gode tips til, hvor man kan tage hen alene eller i mindre grupper, hvis man vil dyrke interessen for heste. Men, men, men – selvom det kan virke sådan, er hestesport ikke den eneste i livet, og vi bestræber os derfor på at komme omkring alt, der har med vores rejser at gøre, fra hvor vi tager hen over udstyr og til gode restaunter, hoteller, oplevelser af alle arter og andre interesser, som de enkelte medlemmer her i Rytterforeningen Baunehøj har. Så velkommen i sadlen – vi håber du har pakket din kuffert godt og glæder os til at have dig med på turen!